Samenwerking tussen Blinck Schoon BV en CleanJack

 

Op 1 december jl zijn wij de samenwerking met het bedrijf CleanJack aangegaan en hebben wij bij een groot deel van onze klanten hun urenregistratie systeem geïnstalleerd. Over onze redenen hiervoor en de uitleg van het systeem heeft CleanJack onderstaand nieuwsstuk op hun site geplaatst en gedeeld op social media:  

(Anton Vinck – directeur van Blinck Schoon en Niels van den Berg – directeur van CleanJack schudden elkaar de hand op de samenwerking)

“Drie belangrijke redenen om met CleanJack te werken”

“We hebben een aantal redenen waarom we met de terminals van CleanJack willen werken. Een voorname reden is het feit dat we hiermee de veiligheid van onze schoonmakers vergroten. Als ze ‘s avonds alleen bezig zijn, en de manager krijgt geen gereed melding, dan kunnen we controleren of er iets bijzonders aan de hand is. Zeker voor schoonmakers die – in wat wij noemen – ‘sleutelpanden’ werkzaam zijn, biedt de terugkoppeling uit de handterminal een fijne geruststelling”, vertelt Pauline Kalee – projectmanager van Blinck Schoon BV.

De ongeveer 100 medewerkers van Blinck Schoon werken vanuit Almere en Arnhem bij voornamelijk zakelijke klanten. Naast de dagelijkse schoonmaak in sectoren als kantoren, zorg en leisure verzorgt het bedrijf ook glasbewassing en projectschoonmaak. In dat laatste geval gaat het om het schoonmaken na een verbouwing, dieptereiniging van keukens en speciale objecten die eenmalig een grote schoonmaak vereisen. “Wij zijn nu begonnen met het uitrollen van zowel wandterminals als handterminals. Op locaties waar meerdere mensen op vaste tijden actief zijn, hangen we een wandterminal op. En de schoonmakers die meerdere panden onder hun zorg hebben, zoals de ‘sleutelpanden’, die geven we een handterminal mee”, aldus Pauline.

Voldoen aan de wetgeving

“Naast het vergroten van de veiligheid van onze mensen, zijn de terminals voor ons ook een perfecte manier om aan de wetgeving te voldoen. Begin 2019 besloot het Europees hof dat bedrijven verplicht zijn om arbeidstijden te registreren. Met de terminals voldoen wij op een zorgeloze manier aan deze verplichting. Een derde, belangrijke reden is het geven van inzicht en ook een stukje bewijsvoering voor zowel onze managers als de klant. Zij hebben nu zekerheid dat onze schoonmaker de gemaakte tijdafspraken nakomt.”

Meerwaarde in offertetraject

“Op veel locaties gaat een schoonmaker met veel eigen verantwoordelijkheid aan de slag. Om te voorkomen dat er discussies ontstaan over starttijden of aantal gewerkte uren, zorgt het in- en uitloggen op de terminal ervoor dat die ruis niet kan ontstaan.” Volgens Pauline reageren nieuwe klanten ook enthousiast als ze horen dat zij het systeem van CleanJack gebruiken. “Het geeft ons echt een meerwaarde in het offertetraject.”

Prima begeleiding

Blinck Schoon is nog niet zo heel lang bezig met de terminals van CleanJack, maar de samenwerking bevalt het bedrijf erg goed. “We zijn prima begeleid. Er waren instructiesessies voor onze rayonmanagers en kantoormedewerkers. In eerste instantie is het vullen van het systeem met alle informatie wel even een flinke klus, maar ook daarbij kun je altijd op de assistentie van CleanJack rekenen”, zegt Pauline. “Bovendien merken wij dat zij er echt als een partner instaan; ze denken actief met ons mee als we wensen of vragen hebben.”