Uitblinckers
in kwaliteit
BLINCK heeft alle kennis en apparatuur in huis voor gekwalificeerde schoonmaakdiensten. Maar schoonmaak is bovenal mensenwerk. Wij zijn dan ook trots op onze ‘uitblinckers’ die elke dag weer kwaliteit in schoonmaakwerk afleveren. Kwaliteit op het gebied van hygiënisch en veilig schoonmaken is onderdeel van ons dagelijks proces.
Kwaliteit staat bij
BLINCK voorop
Kwaliteit is een subjectief onderwerp, maar er zijn methodes waarop je kwaliteit kunt kwantificeren. We dragen dan ook met trots de kwaliteitskeurmerken: ISO 9001 en ICCA Schoonmaak Advies.
ISO 9001:2015 kwaliteitsmanagementsysteem
De ISO 9001 norm stelt eisen aan het kwaliteitsmanagementsysteem, met bijbehorende vastgestelde processen en procedures, en controleert jaarlijks of deze voldoen aan de eisen van opdrachtgevers en de wet- en regelgeving.
Kwaliteitsmeting via ICCA Schoonmaak Advies
Kwaliteitsmetingen voeren we uit volgens het ICCA Schoonmaak Advies op zowel de technische kwaliteit van de schoonmaak als de belevingskwaliteit van de dienstverlening. De gewenste frequentie bespreken we samen met de klant en de uitkomst vindt de klant terug in het persoonlijk klantenportaal. De metingen analyseren we om de dienstverlening te blijven verbeteren. Wij informeren de klant na iedere analyse over de uitkomst en de eventuele te nemen stappen.
Service & feedback via korte communicatielijnen
Vlotte, heldere feedback is voor ons het speerpunt voor het leveren van service en de basis van een goede samenwerking. Onze rayonmanagers controleren regelmatig de kwaliteit van de geleverde diensten. Zij leveren gevraagd en ongevraagd advies om de representatie van onze klanten verder te professionaliseren.
Een eigen omgeving in het klantenportaal



Schoonmaken Is Een Vak
Omdat BLINCK het belangrijk vindt om met andere schoonmaakbedrijven en vakgenoten de verbinding aan te gaan zijn wij lid van de mkb-branchevereniging SIEV (Schoonmaken Is Een Vak). Samen met anderen kunnen wij ons op die manier inzetten voor een betere CAO, een gezamenlijk inkoopvoordeel en het bevordert kennisdeling en samenwerking. Met het praktische SIEV keurmerk onderscheiden wij ons positief en transparant ten opzichte van anderen. SIEV ondersteunt namens BLINCK en de andere leden de Code Verantwoord Marktgedrag en is vertegenwoordigd in commissies als de Codekamer en de Klachtencommissie.

Kernwaarden achter kwaliteits processen
BLINCK onderscheidt zich door zes kernwaarden die aan de basis staan van onze kwaliteitsprocessen en onze manier van werken typeren. Dit noemen wij het DNA van BLINCK. Deze kernwaarden willen wij graag met je delen!
Balans
in prijs
en
kwaliteit
Prijs en kwaliteit
Anton Vinck: “Kies je voor kwaliteit, dan zie je dat ook terug in de prijs. Wij zoeken naar een optimale balans tussen prijs en kwaliteit. Daarbij adviseren we hoe we schoonmaakkosten kunnen beheersen zonder te beknibbelen op kwaliteit. Dat zit ‘m soms in verrassende dingen”
Vakkennis, deskundigheid
en motivatie
De kwaliteit van uitvoering vind je terug in de deskundigheid, vakkennis en motivatie van onze schoonmaakmedewerkers.
- Vakkennis door de juiste opleiding
- Deskundigheid door ervaring
- Motivatie door waardering
Medewerkers in vast dienstverband volgen de basisopleiding Schoonmaken. Hierin krijgen ze de kennis en vaardigheden over schoonmaakwerkzaamheden die door RAS worden getoetst.


Interactie via de BLINCK app
De personeelsapp is onderdeel van het kwaliteitsbeleid van BLINCK. Het stelt ons in staat om alle medewerkers eenvoudig te bereiken met o.a. nieuws, instructies, productinformatie, instructies en vacatures. Medewerkers kunnen in de app tevens hun verlofaanvraag doen.