Uitblinckers
in kwaliteit

BLINCK heeft alle kennis en apparatuur in huis voor gekwalificeerde schoonmaakdiensten. Maar schoonmaak is bovenal mensenwerk. Wij zijn dan ook trots op onze ‘uitblinckers’ die elke dag weer kwaliteit in schoonmaakwerk afleveren. Kwaliteit op het gebied van hygiënisch en veilig schoonmaken is onderdeel van ons dagelijks proces.

Kwaliteit staat bij
BLINCK voorop

Kwaliteit is een subjectief onderwerp, maar er zijn methodes waarop je kwaliteit kunt kwantificeren. We dragen dan ook met trots de kwaliteitskeurmerken: ISO 9001 en LOSK-QMS.

ISO 9001:2015 kwaliteitsmanagementsysteem
De ISO 9001 norm stelt eisen aan het kwaliteitsmanagementsysteem, met bijbehorende vastgestelde processen en procedures, en controleert jaarlijks of deze voldoen aan de eisen van opdrachtgevers en de wet- en regelgeving.

 

Kwaliteitsmeting via LOSK-QMS

Kwaliteitsmetingen voeren we uit volgens het LOSK-QMS (Quality Management Systems) op zowel de technische kwaliteit van de schoonmaak als de belevingskwaliteit van de dienstverlening. De gewenste frequentie bespreken we samen met de klant en de uitkomst vindt de klant terug in het persoonlijk klantenportaal. De metingen analyseren we om de dienstverlening te blijven verbeteren. Wij informeren de klant na iedere analyse over de uitkomst en de eventuele te nemen stappen.

Service & feedback via korte communicatielijnen

Vlotte, heldere feedback is voor ons het speerpunt voor het leveren van service en de basis van een goede samenwerking. Onze rayonmanagers controleren regelmatig de kwaliteit van de geleverde diensten. Zij leveren gevraagd en ongevraagd advies om de representatie van onze klanten verder te professionaliseren.

Een eigen omgeving in het klantenportaal

Omdat schoon een beleving is en daarmee vaak subjectief, maken we afspraken die vastgelegd kunnen worden in een SLA (Service Level Agreement). Hierin worden wensen, eisen en servicekaders opgenomen. Daarna toetsen we regelmatig of alles aan de verwachtingen voldoet. Onze klanten vinden de afspraken en contracten terug in het klantenportaal.

Keurmerk Schoon

Omdat we NEN 4400-1 gecertificeerd zijn, worden we twee keer per jaar getoetst of we voldoen aan onze verplichtingen volgens de norm NEN 4400-1. Als volwaardig lid van Schoonmakend Nederland worden we jaarlijks door deze organisatie getoetst en dragen wij het Keurmerk Schoon.

 

Kernwaarden achter kwaliteits processen

BLINCK onderscheidt zich door zes kernwaarden die aan de basis staan van onze kwaliteitsprocessen en onze manier van werken typeren. Dit noemen wij het DNA van BLINCK. Deze kernwaarden willen wij graag met je delen! 

Balans
in prijs
en
kwaliteit

Prijs en kwaliteit

Anton Vinck: “Kies je voor kwaliteit, dan zie je dat ook terug in de prijs. Wij zoeken naar een optimale balans tussen prijs en kwaliteit. Daarbij adviseren we hoe we schoonmaakkosten kunnen beheersen zonder te beknibbelen op kwaliteit. Dat zit ‘m soms in verrassende dingen”

Vakkennis, deskundigheid
en motivatie

De kwaliteit van uitvoering vind je terug in de deskundigheid, vakkennis en motivatie van onze schoonmaakmedewerkers.

  • Vakkennis door de juiste opleiding
  • Deskundigheid door ervaring
  • Motivatie door waardering

Medewerkers in vast dienstverband volgen de basisopleiding Schoonmaken. Hierin krijgen ze de kennis en vaardigheden over schoonmaakwerkzaamheden die door RAS worden getoetst.

 

Interactie via de BLINCK app

De personeelsapp is onderdeel van het kwaliteitsbeleid van BLINCK. Het stelt ons in staat om alle medewerkers eenvoudig te bereiken met o.a. nieuws, instructies, productinformatie, instructies en vacatures. Medewerkers kunnen in de app tevens hun verlofaanvraag doen.

Iedereen
op afstand
betrokken
via de app