Digitaal is koning in 2015

 

Op 8 januari jl werd in een interview op BNN Nieuwsradio gesproken over het feit dat 2015 het jaar wordt van de digitale disruptie.

‘Disruptief betekent dat ‘iets nieuws en nog kleins’ in korte tijd ‘iets bestaands, groots en logs’ mogelijk gaat verdringen. Waarbij de oude wereld, tot verbazing van de initiatiefnemers, verlamd staat toe te kijken en ‘het laat gebeuren’

Menno van Doorn  directeur van Sogeti’s Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie analyseerde 9300 disruptieve ondernemingen om te achterhalen welke succesfactoren aan de basis staan van de Uber’s en Airbnb’s van deze wereld. Een van die factoren is digitaal vernieuwen en bijblijven.

Blinck is zich bewust van deze noodzaak en ontwikkeling en is daarom in de zomer van 2014 al begonnen met het ontwikkelen van een op maat gesneden klantenportaal. Samen met onze huisleverancier op het gebied van ICT, de firma 2MakeITWork uit Rotterdam, hebben wij in kaart gebracht wat onze wensen en die van de klant zijn. Met die informatie is 2MakeITWork aan de slag gegaan met als resultaat een helder en praktisch portaal dat door al onze klanten, en door de medewerkers van Blinck zelf, als digitaal dossier gebruikt kan worden.

In oktober 2014 heeft ARRA-management, de beheerder van businesspark Arnhems Buiten, als eerste testklant toegang gekregen tot de nieuwe omgeving om zo, samen met ons te kijken hoe handig en bruikbaar het systeem is en de laatste ‘bugs’ eruit te halen. En het resultaat is er! Vanaf 1 januari jl hebben al onze klanten, nieuwe en bestaande, met hun eigen inlog en wachtwoord toegang tot het systeem

 Schermafdruk 2015-01-13 15.23.19

In het klantportaal kunnen klanten hun bestaande documentatie vinden zoals contracten, werkprogramma’s en financiële afspraken. Hierdoor zal er nooit onduidelijkheid ontstaan over afspraken in het verleden en het maakt het zoeken in eerdere mails en mappen (hardcopy danwel digitaal) onnodig. Daarnaast is en blijft het portaal dynamisch. Wijzigingen in afspraken, toevoegingen aan contracten, uitgebrachte offertes en wijzigingen in medewerkers (zowel management als schoonmaak) zullen door ons team op kantoor direct aangepast worden in het portaal. Gespreksverslagen en kwaliteitsrapportages kunnen zelfs, tijdens een afspraak op locatie of na het lopen van een controleronde, door ons rayonmanagement direct in het systeem worden toegevoegd.

“Alle info compleet en up to date” dat is het motto waarmee Blinck de klanten digitaal wil ondersteunen in 2015 en in de toekomst.