Hospitality in de schoonmaak

 
Onze schoonmakers zijn het visitekaartje van ons bedrijf maar in hoeverre zijn wij ons bewust van ons handelen en onze werkwijze?

Om hier extra te aandacht op te vestigen, om service en hospitality beter te kunnen gebruiken in de praktijk en om de medewerkers nog meer bewust te makenvan hun belangrijke rol hebben wij, schoonmaakbedrijf Blinck, besloten om onze medewerkers op te geven voor de cursus Hospitality in de schoonmaak bij Carling Opleidingen.

Gastvrijheid van de medewerkers bepaalt mede de beleving van de kwaliteit van de schoonmaak en om die reden geeft Carling deze cursus, die bestaat uit 1 dagdeel van 3 uur. De training maakt de mensen bewust van hun communicatieve gedrag en geeft hun handvatten om daar goed mee om te gaan. Carling Opleidingen verzorgd al jaren naar volle tevredenheid onze vakopleidingen, wat een van de redenen was om de eerste groep medewerkers hiervoor op te geven.

Op 13 juni jl hebben 15 mensen van ons team uit Arnhem de cursus gevolgd.

Het was een leuke en leerzame ochtend met ‘prima leerlingen’, aldus Gerard Spoor eigenaar en cursusleider van Carling. Iedereen heeft zich volledig ingezet. Er zijn verschillende punten behandeld waarbij een groot deel de focus lag op bestaande situaties.

 

Na afloop gaven onze medewerkers aan dat ze de cursus interessant, zeer leerzaam en nuttig vonden. Natuurlijk vinden wij het fijn dat het zo ervaren wordt en dit is een goede reden om dit project verder uit te rollen onder de andere collega’s.

Schoonmaakbedrijf Blinck blijft de service geven die onze klanten gewend zijn, en een beetje meer 😉