Schoonmaakbedrijf Blinck – Jaarcijfers 2013-2014-2015

De schoonmaak heeft in het algemeen moeilijke tijden achter de rug wat zich uitte in felle concurrentie en hoge prijsdruk. Zo ook voor schoonmaakbedrijf Blinck met voor hun als toevoeging de lastige afsplitsingsperiode van Blinck en een Hilversums schoonmaakbedrijf, hierdoor heeft Blinck enkele lastige jaren gekend. Ondanks deze feiten werpt bij Blinck het harde werken echter zijn vruchten af en lijkt het tij te zijn gekeerd. Dat blijkt uit de cijfers over 2013, 2014 en 2015 waarin duidelijk een stijgende lijn zit.

Zoals in onderstaande grafiek te zien is, is er in 3 jaar tijd vrijwel een verdubbeling van het aantal personeelsleden ontstaan (allemaal in eigen dienst) wat het gevolg is van een omzetgroei van jaarlijks +/- 30%. “Vanuit het hoofdkantoor in Almere en het schaduwkantoor in Arnhem bedienen we een groot deel van onze klanten in de regio Amsterdam en Arnhem, waar we ook onze omzet zien groeien, maar zijn er tevens klanten bijgekomen in regio’s Den Haag, Rotterdam, Barendrecht en Groningen”, aldus Anton Vinck, directeur van Blinck

“Deze sterke groei wisten we te creeeren door mond-tot-mond reclame, het leveren van een juiste en stabiele kwaliteit en door het toepassen van onder andere creatieve oplossingen en innovatieve ideeën die individueel aangepast worden op de klant. Daarnaast zijn we ongoing bezig met aanpassen en vernieuwen van onze website en het inzetten van ICT-oplossingen zoals het in de lucht brengen van een persoonlijk klantenportal en het digitaliseren van ons kwaliteitmeetsysteem”

Aangezien stilstand staat voor achteruitgang is het intentie van Blinck om deze stijgende lijn in 2016 en 2017 op allerlei gebied voort te zetten. Doelstellingen voor de toekomst zijn;

  • in navolging van de participatiewet, samen met de Gemeente Almere en Amsterdam, medewerkers aan het werk te helpen met een achterstand tot de samenleving
  • door het recente lidmaatschap van de Vereniging Bedrijfskring Almere de herkenbaarheid in onze thuisgemeente vergroten en hierdoor ook het klantenbestand in deze gemeente en deze regio
  • de omzet verhogen door meer marketing en acquisitie, onder andere door samenwerking met instanties met een groot bereik zoals Helpling.nl